sobota 5. října 2024

Rozhovor se Starling

Jak víš, že trpíš depresí?

Dříve jsem se hodně trápila tím, že by bylo beze mě všem líp. Nechtělo se mi nic dělat, nic se učit, nestykat se s nikým, protože mi nic nedávalo smysl a zdálo se mi vše zhoubné. Nemyslela jsem si, že bych si někdy našla i v rl kamarády. Cítila jsem se tehdy hodně nahraditelna a bezvýznamna. Byla jsem i s tím u psychologů.

Byla jsi u odborníka?

Ano, u třech.

Bereš nějaké léky?

Ne. Momentálně odmítám jakékoliv léky na deprese a uzkosti brát po svých zkušenostech. Někomu vyhovují, někomu ne. Já patřím mezi ty, kterým nepomohly.

Pomáhají ti léky?

Brala jsem léky naposledy před 4 lety. Vzhledem k tomu, že mi tehdy zhoršili až moc psychicky stav, že jsem se chtěla zabít tak po 3 měsících přistály v koši. Rozhodla jsem se ukocirovat své myšlenky rozptylenim. Hodně jsem modelovala 3D, to mi hodně pomohlo nemyslet na mé problémy v hlavě.

Jakou máš léčbu?

Žádnou oficiální léčbu momentálně nemám.

Byla jsi někdy hospitalizovaná v psychiatrické léčebně?

Ne. Ale několikrát jsem nad tím uvažovala, když mi bylo hodně psychicky zle.

Jak u tebe probíhá deprese?

Momentálně cítím kdy na mě lezou špatné myšlenky a že se mi nic nechce dělat. Občas zklouznu do depresivních stavu, že je vše marné, ale je to už málo kdy. Snažím se tomu předcházet. Bohužel, je to nemoc na celý život a člověk se musí naučit predchazet situacím.

Jako mladší jsem se pořád topila v tom, že nic nemá cenu a proč tu jsem, když mě nikdo nemá rád. Hodně jsem i vnitřně halucinovala se svým já, který mi vsugerovavalo věci a rozdmychalo hodně blízkých vztahu. Naštěstí to ty vztahy přežily.

Jaké máš pocity a myšlenky?

Při depresi cse cítím na nic a utlacuju se na dně. Že jsou všichni okolo mě lepší a proč tu vůbec být.

Co ti pomáhá?

Momentálně mi hlavně pomaha, že se věnují konickum a věcem, který mi dávají psychickou pohodu. Začala jsem i cvičit a díky tomu líp i zvládám své uzkosti. Snažím se poslouchat své tělo a pokud mám uzkosti nebo je toho na mě moc, tak se snažím polevit, abych nespadla do špatného stavu.

Sebepoškozování, dělala jsi to někdy?

Ne.

Pokusila jsi se někdy o sebevraždu?

Na střední a v mých brzkych 20ti jsem měla tendence. Naštěstí to jen skončilo při představách.

Myslíš na to, že by jsi byla ráda mrtvá?

Momentálně? Ne. Jsem ráda, že jsem přežila to špatné období a mám zkušenosti k nezaplacení. Poznala jsem samu sebe líp a vím jak depresi předejít u sebe než nastane.

Trpí, nebo trpěl někdo v rodině depresí?

Ano.

Žádné komentáře:

Okomentovat